vrijdag 21 november 2008

Bezinningsmoment

Vier maanden woon ik nog in Seoul, maar toch zit het er - in many ways - al bijna op; en dat smeekt om een bezinningsmoment. Er was een tijd dat zulke momenten onlosmakelijk in verband gebracht werden met stille ruimtes, maar vandaag zit ik te luisteren naar het geraas van het verkeer langs de Han.

Het loopt haast ten einde omdat ik nog bijna al mijn vakantie over heb. Eerst twee weken kerstvakantie; die ga ik slijten in Australia, bij grote zus en haar hubbie. en dan drie weken later hoog bezoek van de twee heren Rubben en Mortier. Als ik die dolle dagen overleef, rest er me niet meer dan twee luttele maanden om de dingen te doen die ik echt nog MOET doen: veel kleren kopen in kleine maten, vooral kostuums, varkensmaag fretten - de blinde vlek op mijn conto 'kieszakkerij opeten' - spuugen van de drank (grapje ma; en nee, ik heb hier nog nooit moeten kotsen! en geloof me, dat is niet zo evident. Kun je nagaan bij eerdere bezoekers.), etc.

Twee maanden zijn 8 weekends zijn 16 dagen om al de vriendjes die ik heb gemaakt in Korea nog een keer te ontmoeten. Dat wordt krap. Heel erg krap. Vandaar dat mijn besluit om er nog een tweede jaar bij te doen zo goed als vaststaat. Maar niet getreurd mijn lieve bel-ki-ee vriendjes; ik kom in april sowieso naar huis. En de negenentwintigste voer ik jullie allemaal zat.

En oh, ik heb in de bijna acht maanden dat ik in korea woon nog naar niemand een kaartje gestuurd. Vandaar dat ik had gedacht: 'kga dat in Australia doen.' Want nu nog eentje sturen van hieruit das een beetje belachelijk. Hence deze oproep:

AL WIE EEN KAARTje (OF EEN BRIEF, Gorree, jij!) WIL ONTVANGEN VANUIT AUSTRALIA MAAR MET KOREAANSE GROETEN EXTRA DEROP, POST BEST ZIJN OF HAAR ADRES IN DE COMMENT BOX, MET DE VERMELDING 'GRAPPIG', 'LIEF' (enkel voor dames) 'MELANCHOLISCH', of 'BELEDIGEND', AFHANKELIJK VAN UW TEKSTUELE VOORKEUR.

Bedankt ee,

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Niemand wil precies kaartjes, to hell with all those technology kids, a good old stamp, that's what I want!

Laurent Delvauxstraat 1, 9000 Gent.

Veel LIEFs, het sneeuwde hier vandaag.

Koene zei

kunnen bierkaartjes ook via post?

Juan Bastos zei

kzal t vragen aan ne kangeroe. of neen, screw you, pakt ze drie weken later mss gewoon zelf mee ee pipo!

Anoniem zei

Zou idd wel e toffe herinnering zijn :)

Vijfwegestraat 10
8421 Vlissegem

Kies ma zelf wa je eropzet.

Anoniem zei

Jantje!

Wij willen ook een kaartje!

Bouwmeestersstraat 46
9040 Sint-Amandsberg.

Ik een mooi tekstje, Tine een mooi prentje.

Een dikke merci op voorhand

Anoniem zei

awelawel, je dacht van niet, maar kijk, ik ken het adres van je blog WEL!

bij deze, Jan, zalmstraat 68 é,

veel plezier daar met...
xx C

Anoniem zei

Jantje!

Bij deze:

Lange Violettestraat 32, bus 201
9000 Gent

Maak er iets moois van he... ;-)

Fran x

Anoniem zei

Voor mij een cliché kaartje graag !
(ik hou van clichés als ze ver weg zijn)


naar: derbylaan 86 bus 16
8450 bredene


peace

Anoniem zei

Zeg Jantje, vraag eens aan die ene van je hoog bezoek mij een kaartje te sturen,..Hehe
in ieder geval mag er van jullie allen kriebel-krabbel op.
Tamusement tijdens die zotte boereleute dagen :)
(tadres kent hij nogwel)