dinsdag 9 december 2008

The Joker en andere helden

Kijk, voor mij is 'The Dark Knight' (op zijn minst de mainstream) film van het jaar. En toen een klas me vroeg om een filmscript te bestuderen dacht ik meteen aan de scene in de interrogation room tussen de vleermuis en de lolbroek. Je weet wel, die scene die eindigt in het oerdilemma van de superheld: red ik mijn liefje of de rechtvaardigheid.

(Spiderman redde beide (Mary Jane en het wagonnetje van de kabellift), wat eigenlijk heel flauw is.)

Dus geeft The Joker Bruce twee adressen, and I quote: "He's at 250 52nd Boulevard. And
she's on avenue X at Cicero."

Waarop Batman het gevang uitrent, en 'Rachel' antwoordt op de vraag wie hij gaat redden. Gordon schreeuwt zijn manschappen het volgende adres toe: 52nd Boulevard.

Dus The Joker heeft gelogen. Waarmee hij Two-Face creeert. Want uiteindelijk redt Batman Harvey Dent, en niet Rachel, en omdat Rachel sterft wordt Harvey een villain...

Very nicely done, Misters Nolan!

En dat heb ik nu pas door zeg...

1 opmerking:

Anoniem zei

Ey wannabee aziaat! Kheb 'The dark knight' wel nog nie gezien é! :-p

Nuja, kga hem dan maar achter de feestdagen bekijken. Tegen dan zijn die hersencelletjes die je blogs onthouden toch afgestorven van de hoeveelheid alcohol...