zondag 15 juni 2008

Boven de dertig

Dat zijn stilaan de graden celsius. Dat is ook: de leeftijd van de mannen die ik doorgaans ontmoet tijdens avonden bar; en dat terwijl ik eigenlijk op zoek ben naar...

Ik heb eigenlijk niet zo veel te melden, maar twee posts in een halve maand, dat is veel te weinig en ik wil niet de indruk wekken dat ik opgedroogd ben want dat is niet zo. Misschien kan ik vertellen van vorige week, toen ben ik naar Lotte World geweest, een pretpark waar pret gelijk is aan wachten, wachten, wachten.
Ik ben daar in een stoeltje gekropen dat 75 meter de lucht wordt ingetrokken om dan aan 100 per uur naar beneden te vlammen. Je hangt daar boven te genieten van het uitzicht en ook te denken van 'sebiet e keer goe luid roepen, da gaat deugd doen'. En dan zoef! compleet bevriezen. Niets geen luide oerschreeuw van vrijgelaten frustraties. Tijdelijke hartstilstand ja. Daarbovenop: pijn aan mijn kloten. Fuck de Gyro Drop. Nooit meer.



***
Boven de dertig zijn ook zo goed als alle Fransen op het Ek. Hun trainer is een sterrenwichelaar die schorpioenen thuislaat omdat ze stekken. Holland daarentegen... Ik hoop heimelijk dat de Roemenen hun laatste match winnen. In elk geval zit het Ek er voor mij op. De laatavondmatchen beginnen hier om vier uur 's nachts, dat is niet te doen, zelfs voor een insomniac als ik. Misschien dat ik wel de finale volg. En misschien ook wel de halve. Misschien de kwart. Maar zeker niet die laatste groepswedstrijden. Behalve misschien Frankrijk Italie... En dat getik van de spanjaarden, daar kan ik ook zo van genieten.

Anyway. Van voetbal gesproken. Als alles goed gaat zit, ik volgende zaterdag in het Seoul World Cup Stadium te kijken naar Noord-Korea vs. Zuid Korea, waarvan ik denk: misschien zou het enorm fijn zijn, moest de match ontaarden in iets dat de kranten haalt.

En zondag ga 'k naar de peerdekoers. Een gokske placeren. Eentje van boven de dertig duizend won.

En Layo & Bushwacka (geen twintigers) komen ook volgend weekend. Het wordt druk...

3 opmerkingen:

lies zei

aaah, dertig graden, is toch leuk? ik moet het met de helft daarvan stellen en daar is nu eens niks aan.... ni warm en ni koud.

lies zei

en jouw computer heeft het mis, het is 2:08 en niet 21:08. en 17 juni. aan mijn kant van de bol toch (en dus ook die van jou).

Juan Bastos zei

die achterlijke computers toch...

oh, een bol heeft geen kanten zeker? Das gelijk de hookah-smoking caterpillar die aan Alice zegt dat de ene kant van de mushroom eten, doet groeien en de andere doet krimpen.