zondag 29 juni 2008

Short Message Service

Enkele korte opmerkingen:

Lang leve Spanje, en de kunst van het voetballen. Dat de lichte voetjes van de zuiderlingen het wonnen van het tactisch gebonk van de krauten stemt mij blij. Ik had, toegegeven, niet gedacht dat de finale eerlijk zou eindigen, maar kijk, heel soms is voetbal wel rechtvaardig.
Hier in Azie is overigens geloot voor de volgende ronde in het kwalificatietoernooi voor Zuid-Afrika binnen twee jaar en dat leverde een erg interessante groep op: de Tigers zitten in de groep des doods (voetbalcliches zijn de leukste ter wereld) met UAE (het zwakke broertje, die verzameling emiraten, weetjewel), Iran de Reus, Saoudi-Arabia, en wederom Noord-Korea. Enkel de eerste twee mogen naar het WK. Ze gaan me daar nog een paar keer tegenkomen, in dat World Cup Stadium.

***
Voor het overige: Ik heb een Koreaanse tarantula in mijn handen gehad. Het was een van de zachtste en aangenaamste beestjes ooit. Een van de studenten, Doctor Lee, heeft er foto's van, maar die kan ik jullie helaas nog niet aanbieden. Zie later.

oh en vrijdagavond is er iets gebeurd dat minder plezant was. Toen ik naar een restauranttoilet wou gaan en er na enkele roffels op de deur niemand 'iets koreaans' riep, snakte ik de deur open. (snakken ja, want het was redelijk dringend.) Stond er in die piskabien toch wel geen oud madammeke zeker, met haar broek op de enkels wanhopig te graaien naar een openwaaiende deur.

Gelukkig had ik mijn bril niet op.

En werd ik dus enigszins gered door de waas van mijn bijziendheid.

Maar toch, ik was er even niet goed van.

Doe dan ook je deur op slot hee. Trut.

2 opmerkingen:

lies zei

Ik kom dat hier ook af en toe tegen, mensen die hun toiletdeur niet sluiten. Vreemde gewoonte... Zou het iets te maken hebben met het feit dat de slotjes op de deur hier naar de andere kant draaien (iets wat ik nog altijd niet gewoon ben)?

Juan Bastos zei

idd die andere richting das wel vreemd;
maar of dat een reden is om je deur niet te sluiten?