zondag 28 september 2008

Halverwege

Ik ben halverwege het Koreaanse hoofdstuk in mijn leven. Dat maakt me tegelijkertijd blij en droef. Halverwege (on)gelukkig, in beide richtingen. Denk daar maar eens over na.

Ik heb langs de ene kant meer gedaan dan ik op voorhand had voorspeld. Langs de andere kant ook veel minder. Bijvoorbeeld: ik heb nog steeds geen Koreaans geleerd. Of toch niet deftig. Juist genoeg om een meiske...
Andere dingen heb ik dan weer wel gedaan. Dingen waarvan ik dacht "dat gaat er nooit van komen, maar eigenlijk zou ik toch minstens een keer moeten..." Vuil eten, bergen, etc. Maar genoeg daarover.

Ik heb ook veel minder heimwee gehad dan verwacht. Dat heeft overigens niets te maken met de uitstekende mensen die ik in Belgie heb achtergelaten (reken daar gerust uzelf bij, lieve lezer), maar eerder met de warme ontvangst die ik hier keer op keer krijg.
Nee serieus, ik mis jullie wel. Echt waar. Vooral dit weekend wou ik toch graag een avondje naar huis, om met de familie te dansen ter gelegendheid van grote zus haar Belgisch trouwfeest. (Trouwen in het buitenland en dat dan enkele maanden dunnetjes overdoen in het eigen; dat lijkt echt iets voor mij, als feestbeest.)

Proficiat zus en Michael! Ik zie jullie graag (in december in dat zonneland).

Ik mis:
De kasseien van Gent, vooral in het schemerdonker van de vroege ochtend.
Bij uitbreiding: oude gebouwen.
Al de mensen die meestal & soms naast me lopen over de kasseien van Gent. (IEDEREEN dus)
De Haan, en de zotte bende die daar nog steeds woont (terwijl ik er hoogstens en alleen vertrouwde toerist zal zijn).
Familiefeestje.
Celine (saffen smoren en naar Sara kijken met soep, in particular).
Mijn espressomakertje, 's ochtends.
Authentiek Belgisch bier (Hoegaarden en Leffe doen het ECHT niet voor mij).
Discussies.
Het cercle lied live uit boxen in een steeds voller lopend stadion.
Mama en papa.
Kleine zus (die hier agow plots voor mn neus gaat staan hah!).
Chocolade. Clicheeeeee

Ik ben een megagroot wandelend en emotioneel clicheeeeeeeeee

4 opmerkingen:

Fubart zei

We missen je ook jean!
Wen je ier nodig. Kun je je voorstellen uit pure verveling naar Club Brugge - Westerloo gaan kijken. :$

Anoniem zei

Ja tis wreed, kging je verre e postkaartje sturen vorige week!

Juan Bastos zei

als het zover gekomen is dat onschuldige burgers uit verveling naar thuismatchen van club brugge gaan, is het misschien tijd om terug te keren...

lies zei

grote zus stelt het wel hier in het thuisland; het feestje was heel plezant (kan wel nog geen foto's sturen want het kabeltje van mijn fototoestel hier niet) maar natuurlijk spijtig dat kleine broer er niet bij was; we kijken in elk geval uit naar je komst in december, en dan trakteren we je op een orval in het zonnetje in de belgian beer garden!