zondag 24 augustus 2008

Tia

Ik doe normaal niet aan verzoeknummers neen. Omdat dit hier geen jukebox van vrije momentjes tijdens het werk moet worden. Omdat een verzoek inwilligen altijd een beetje geforceerd is, en dit niet strookt met de natuurlijke spontaniteit die naar ik hoop bij de lezer al een vorm van herkenning oproept. Ik wil zeggen: als ik je tien blaadjes papier geef en een dervan is door mij beschrijven dan haal je dat blad er ondertussen wel uit zeker? "Deze hier." "Dit is Jantje." "Zijn handelsmerk."

Helaas, er is maar weinig dat ik een schone jongedame kan weigeren, en het schrijven van een blog hoort daar zeker niet bij. Trouwens, als ik een serieuze blog schrijf over het zilver, dan ook over het goud, niewaar? Die van de sprint mogen dan wel mooier zijn, uiterlijk verschijn is hier van geen enkel belang. Je mag me veel vuile namen geven (klootzak, leugenaar, dronkaard - sorry moeder), maar oppervlakkig ben ik geenszins. Wat niet wil zeggen dat ik niet val op aantrekkelijke vrouwen. Maar goed, daarover weldra meer. Veel meer, als het van mij afhangt.

Tia Tia. Het is me toch een unieke verschijning. Dat gezicht; het staat er als het ware om te schreeuwen "ik kan erg hoog springen." Maar dat niet alleen. Dat Tia meer kan dan springen, bewees ze eerder al. Ook die meerkampen waren mooie overwinningen. Dat gestrompel op het laatste wk tijdens het aflsuitend loopnummer was geweldig. En dat het niet evident is om over te stappen naar een enkel nummer bewees Karolina Kluft met haar falen. En dat is een van de strafste atletes ooit. Tia is een grote. Maar ik klink als een preek nu...

Tia springt en zweeft over een stok die op die hoogte nog nooit was blijven liggen. Ze kiest haar momenten wel perfect uit. Je moet het hoogste springen als de prijs het hoogste goed is. Gouden Tia is een verstandige meid. Dat weet je zo. (Ik zie haar zitten studeren in "Pieken op grote toernooien" door ik weet niet wie. Bubka misschien?) Die Vlasic daarentegen is zo dom of n achterdeur denk ik. koekeroend. Het is misschien flauw, maar mijn leedvermaak was zelden groter. Slechte mens en kleine pleziertjes...


En kleine mannekes met hun pleziertjes. Ze kunnen er nooit genoeg van krijgen. Asaaaaaa!

2 opmerkingen:

Captain Starlight zei

keep 'em coming

Anoniem zei

glundert van plezier en kan nu eindelijk haar leven verderzetten.
welgemeende dankjewel!